En blogg om min Atlantsegling från Västindien till Sverige ombord på en 40 fots Najad.

En blogg om min Atlantsegling från Västindien till Sverige ombord på en 40 fots Najad.
En blogg om min Atlantsegling från Västindien till Sverige ombord på en 40 fots Najad.

lördag 18 april 2015

Nu är jag ombord

Checkade ut från hostelet vid 10.30 men lämnade kvar packningen. Fortsatte jobba på solbrännan nere på stranden. Käkade lunch på T.G.I. Friday efter rekomendation av en av australiensarna. Dom var så imponerade av burgarna här i U.S., sa att dom inte alls har samma i Australien. Men jag skulle säga att det var ungefär som i Sverige, har ätit bättre burgare här. Sedan var det dags att sig till Fort Lauderdale och möta upp båten. Tog en buss halvvägs och taxi sista biten.   Blev upphämtad med jollen, båten ligger på svaj i närheten av en marina. Kycklinggryta och vitlöksbröd till middag och sedan en "Rom och Cola" på det. Känns bra att vara ombord. 

4 kommentarer:

  1. Skoj att få läsa om slappa dagar i Miami, nu räknar jag med att det kommer några riktiga rövarhistorier från havs snart!

    SvaraRadera
  2. Kerstin Göransson19 april 2015 kl. 15:13

    Ja du verkar ha haft det bra hittills och nu ska det förhoppningsvis fortsätta på samma sätt hela vägen till Sverige igen.

    SvaraRadera
  3. inte alls avis!! mer bilder tack ;)

    SvaraRadera
  4. Ska jobba på rövarhistorierna men vi har några dagar till innan vi lämnar Fort Lauderdale.

    SvaraRadera