En blogg om min Atlantsegling från Västindien till Sverige ombord på en 40 fots Najad.

En blogg om min Atlantsegling från Västindien till Sverige ombord på en 40 fots Najad.
En blogg om min Atlantsegling från Västindien till Sverige ombord på en 40 fots Najad.

fredag 17 april 2015

Hänger på beachen.

Har haft 2 softa dagar utan några inplanerade aktiviteter. Igår blev det en lång sovmorgon sedan hängde jag på stranden till solen gick ner vid 19.30. Blandade skaldjur till middag på en spansk restaurang. Intressant att se alla "inkastare" tampas om gästerna, han i restaurangen bredvid var riktigt duktig och lyckades fånga de flesta men i restaurangen mitt emot gick det sämre, var helt tomt och inte en ända gäst fick dom på hela tiden jag satt och åt. 
Idag gick jag upp tidigare, finns ingen frukost på hostelet och köket håller dom på att renovera så jag åt frukt på stranden istället. Solen är tillräckligt stark på för- och eftermiddagarna så jag försöker hålla mig undan mitt på dagen, har ändå lyckats bränna mig lite. Hyrde cykel och  cruisade runt 3 timmar idag, riktigt feta yachts ligger i marinan. Avrundade dagen med lite mer beachhäng. Nu har jag fått nya rumskompisar (4 australiensare) efter 2 dagar med rummet för mig själv. Imorgon får jag för hoppningsvis se båten vi ska segla med för första gången. 



2 kommentarer:

  1. Det ser riktigt härligt ut! Hoppas brännan hinner lägga sig lite innan du mönstrar på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå brännan har lagt sig, har lite att jobba ikapp dock jämfört med de andra som varit här sedan januari/februari. 😊

      Radera